Min dröm

Imorse vaknade jag vid 9 men sen somna jag om igen och tack vare dt kom jag ihåg en dröm från början till slut, i princip.

Det började med att jag var på någon form av marknad som var inomhus. Det va väldigt trevligt och min historielärare Petter var där tsm med en massa blattar (?) Jag typ sålde saker men helt plötsligt visade det sig att den här marknade som låg rätt högt upp blev invarderad av ett annat rike med människor i blå uniformer som kom upp klättrandes för det här stora fortet som marknade låg i. Men nu blev det bråttom att försvara vårt land. Folk sprang omkring och det var allmännt kaos. Till försvar Så gick jag och skruvade ut skruvar ur en 100 år gammal stol. Spikarna och skruvarna skulle vi ha som ammunition mot blå uniformerna där en kompis från sjövärnskåren va med. Vi kände på oss att vi skulle förlora för vi va underlägsna i antal och i ammunition uppenbarligen. Jag kastar i alla fall en handgranat på min svk kompis men missar. Sen flyr jag och lämnar mina landsfränder i sticket. 

Fortet som senare visade sig vara stadshuset rasar men vid det laget har jag redan lyckats fly till ett stort viktorianskt hus. Jag sitter utanför ett fönster och kollar in i det stora brittiska huset och ser en man sitta vid ett skrivbord. Det va Hitler. Det va fett synd om honom för han var verkligen jätte ensam och hans fru brydde sig inte om honom. Helt plötsligt var det jag som var Hitler och då hoppa jag ut genom fönstret och sprang genom trädgården. Sen började Carro och Tove jaga mig uppför ett halt och mossigt berg. Efter varje steg jag tog halka jag ner med händerna i marken . När jag, Hitler, stod där uppe på berget och såg ut över stadens ruiner så vaknade jag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0