Psykoanalys av en wannabee

Idag har varit en nerderlagets dag eller kanske inte. Det är ju bra att känna sig själv fast jag kan ju ha fel vad gäller  min analys. Jag har i alla fall insett mina brister både i skolan och socialt. Socialt så är jag en väldigt osäker och krävande männsika. Carro om någon vet det. Jag är nog skyldig dig en del. Varför kan jag inte lita till mig själv och andra människor? Fan vad rädd jag är. Jag gillar att trycka ner människor visserligen är det på skämt men bakom skämtet ligger ju sanningen och sanningen är att jag gör det för att jag mår bättre av det. Är det okej med elaka skämt? Jag tycker att det är roligt och andra människor skrattar med.  Men det är ju oftast på bekostnad av någon annan och det är så lätt att gå över gränsen.

I skolan däremot är det typ tvärtom, där litar jag lite för mycket på mig själv. Tänker alltid att det ordnar sig, jag behöver nog inte plugga. Fast sen visar det ju sig att det kanske skulle ha behövts trots allt. Jag tror att det har med att jag hade det rätt lätt för mig i alla fall i större delen av grundskolan. Då la jag mig till med en väldigt lat attityd till allt vad läxor och prov heter. Nu har verkligheten hunnit ikapp kanske man kan kalla det. Men jag vet ju att jag överskattar mig själv så nu har jag lagt till nån stil att låtsas vara mer korkad än vad jag är. Det gör att folk inte har så stora förväntningar och det är skönt. 

Så ska jag erkänna mina brister och vara nöjd med den jag är eller försöka att bättra mig och göra nått bättre av situationen?

Jag vet inte om det här inlägget sagt något över huvudtaget då jag inte vet om nått stämmer men det fyllde i alla fall en funktion för jag ville skriva det.
 Jag är inte ute efter Åh jag gillar dig med eller utan brister kommentarer. Eller är jag det? Kanske bara är därför jag skriver. Nej men seriöst, tror inte det. Hoppas inte det. 
                                                                                                

Kommentarer
Postat av: Kakan

Hoho truly a job for Kakan!, Vart ska man börja? ;>.
Om du kan verbalt utmanövrera någon genom en diskussion även om det är genom att trycka ner någon så är väl det bara positivt och en bra attribut?. Som en vis Giv en gång sa "Man kommer varandra närmare genom att frysa ut någon annan!".

Men däremot om du är respektlös i dina skämt så kommer ju antagligen konsekvenser komma ifatt dig förr eller senare. Har experimenterar med det där också, kan ju säga att det är en äckligt liten linje för att gå för långt.
Självklart ska man erkänna sina brister, annars kan man ju omöjligtvis bli starkare. Men att ändra sig enligt dom är inte nödvändigt, om du själv inte anser det vara ett problem.
Det finns något positivt i det mesta, att låtsas att man är korkad är något gött då kan man bara göra folk positivt förvånade eller extremt pissed off när det blir allvar!.
Peace!.

(En annan möjlighet är ju alltid att ta någon hallucinogen och utforska sitt inre för svaren istället för att lyssna på en jiddrande dåre som mig!).

2007-03-23 @ 01:59:15
Postat av: andreas

hoppsan, det dära va djupt.
Att jävlas me folk ere roligaste som finns, å snälla, sluta int me det. De som böjar å grina över såna dära struntsaker, kan ta sig i röva.
Knixet e att du spånar för mycket. Tänk int så mycket, då snurrar allting bara runt i skallen å sen blir man konfys (i alla fall jag).
Tare lugnt. Hur jäkla psychedelic du än e så kommer vi ändå att digga dig.

2007-03-23 @ 09:54:51
Postat av: carro

hum jag håller inte med Andreas x)
asså att ge elaka skämt är inte kul att få höra , och det blir oftast en dålis stämning efter det så hela skiten är inte bra .. men liksom du är jue social och skit säker jag avundas dig för du vågar typ åka nånstans och inte veta vart man ska hanmna :P
men ååh , jag vet inte hur jag ska skriva ääsch jag får ringa dje ist :P haha
Puspuss

2007-03-23 @ 12:48:04
Postat av: Anna

Jag tycker att det är bra att du inser dina brister, men sedan är det upp till dig själv om det är något du vill ändra på eller inte. Hur mycket tror du att det hindrar dig, och hur skulle du vilja ha det. Man kan inte ändra på sina personliga egenskaper bara sådär. men om man itne trivs med hur man beter sig så går det att ändra på! vilja är allt. nu känner jag lite för att rannsaka mig själv. det här inlägget var bra. jag tror det kan va nyttigt att analysera sitt beteende lite då och då. låt det dock inte gå till överdrift! kramar<3

2007-03-23 @ 14:17:19
Postat av: Tove

Jag tycker som Carro ^^ Orkar inte skriva massa smarta saker för att det ska låta dumt om man jämför det med alla andras kommentarer XDD nej men faktiskt, elaka skämt kan vara roligt ibland men man kan ju tänka på vad man säger (A) :*

2007-03-23 @ 16:38:55
URL: http://tovsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0