World of its own

Imorse hade min mamma gjort gröt till mig som jag då åt till frukost. De var schysst och jag mräkte rätt stor skillnad faktiskt. Ska försöka börja äta en stadigare frukost. och sen har jag bara tränandet kvar sen blir jag en hälsosam människa, typ. Vi har typ bara haft roliga och intressanta lektioner idag. Först började det med att alla som hade något rött eller oranget på sig skulle ställa sig i ett hörn av klassrummet, Lotta hade sagt att  de skulle få öh en förmån så jag räknade mina gula byxor som oranga och ställde mig där. Sen gav hon oss nästan en hel choklad kaka att dela på (det var inte många med röda kläder) och sen fick resten av klassen några smulor typ x) Iaf syftet var att visa hur jordens resurser är ojämnt fördelade mellan fattiga och rika. Sen hade vi lektion med Olle och den handlade om handel och liberalism,  det var kul och lärorikt. sen vare lunch och efter den så hade vi en tävling på geografin och min projekt grupp vann så då fick jag ännu mer choklad! :D lärarna var verkligen generösa idag asså.. Sen kom en kille och hade föredrag om arbetsförhållandena på klädfabriker i bl.a Sri Lanka där han hade varit. han prata som värsta snobben men han var duktig. 


Kommentarer
Postat av: Tove

Menar hon att människor men röda kläder är rikare än alla andra? :D coolt att du fick choklad iaf. Din skola verkar bra faktiskt (inte bara för man får choklad alltså) Puss på dig älskling

2007-01-24 @ 20:59:19
URL: http://tovsan.blogg.se
Postat av: Louise

nej asså det var ca 20 % av alla i klassen som hade rött på sig och det är 20% av befolkningen på jorden som roffar åt sig 80% av chokladen (jordens resurser) :P det skulle liksom visa hur orättvist det är..

2007-01-24 @ 22:03:56
URL: http://monstre.blogg.se
Postat av: Eva

schysst me chockla, då blir man gla :p värsta roliga saker ni verkar läsa i skolan. vi läser bara massa onödigt tråk :/
puss på dej älskling

2007-01-26 @ 00:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0