Grattis Eva!!!!!!!!

Tandläkarbesök - Ingen för dom som redan är rädda för tandläkare

Jag kände på mig från första början att min tandläkare inte var att lita på. Hon verkade så osäker. Nästan synd om henne. Men men dom började att ta några röntgen bilder och bara det kan göra ont då den där saken är gigantisk och trycker i ens mun. Av bilderna och lite allmänt pillande i min mun konstaterade dvärgen (hon hade en ganska osymetrisk kropp) att jag hade en mjölktand som det vore bäst att jag drog ut + ett hål som måste lagas och tre som var på gränsen. Det blir alltså inge mer godis för min del och flourtablett efter valje måltid.
 Så då får jag typ fyra sprutor och hon konstaterar att jag har rätt hög smärt tröskel (med min erfarenhet av folktandvården får man det) Sen när jäveln ska dra ut tanden så knakar det och håller på som vanligt sen säger hon "Hoppas inte..oj kaise (kan inte stava men fan på tyska) och då visar det sig att en bit av tanden gått av och fastnat. Hon försöker att i några minuter få ut den med en typ skruvmejsel sak medans hon suckar ljudligt och jag typ drar sönder mitt finger omedvetet (var lite nervös) sen så säger hon att Pia ska komma och hjälpa till för hon är jätteduktig. "är inte du det?" tänkte jag illa till mods... sen kommer proffset och rör runt i min mun med mejseln men hon kunde inte heller få ut skiten. Medans dom gör det så mosas min läpp rätt rejält -.-  
men men ingen större skada skedd förutom att min tand som sitter under kanske inte kan komma fram, men vad ska jag med den till?! 
så det blir återbesök om tre månader för att laga tanden/tänderna och se ifall dom fuckade upp mina tänder ordentligt eller bara lite grand. 
Hon fråga om vi hade ipren hemma för det kunde göra lite ont senare när bedövningen släppt.Jag och min pappa tolka det som att jag kommer få sjukt ont så han fixa ut lite smärtstillande som han hade recept på. I värsta fall ska jag få en narkotika klassad tablett så jag överlever nog natten... 

Annars har min dag varit trevlig och soft förutom en utskällning som jag fick för att jag lämnat min dator obevakad. Smällar man får ta...

Kommentarer
Postat av: Klara

:O:O!! ajaj alltså

2007-02-07 @ 18:25:21
URL: http://Urkbulle.blogg.se
Postat av: Anonym

haha de va mest Ali som fick den utskällningen ;D

2007-02-07 @ 18:43:46
Postat av: Tove

Chocktillstånd :|

2007-02-07 @ 18:56:59
URL: http://tovsan.blogg.se
Postat av: Caroline

Ojshit .. du har verkligen otur med tandläkare x) :P var du på privat eller folktandvård ? för vissa kan man inte lita på i salem dom suger :P det har mamma till och med sagt hahaha :P
Pussar

2007-02-08 @ 19:34:27
URL: http://blommigaskoor.blogg.se
Postat av: Linnea

Louuie! Såg att Anna skulle låna Salem Al Fakir och Tingsek! Får jag också? (a) bara så jag kan lägga in på datan

2007-02-10 @ 12:24:16
URL: http://artbox.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAH. du är ju förfan värsta otutsbarnet :D

2007-02-13 @ 18:54:14
Postat av: Eva

hoppas de löser sig med dina tänder =S man ska ju ha dom hela livet....men fan vilka slarviga tandläkare. puss

2007-02-16 @ 22:22:17
Postat av: Eva

hoppas de löser sig med dina tänder =S man ska ju ha dom hela livet....men fan vilka slarviga tandläkare. puss

2007-02-16 @ 22:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0