Bagdro

Bagdro

Det där mina kära vänner är Bagdro. Han är en tibetansk munk som var och föreläste på min skola idag. 1988 var han med och höll i en demonstration mot kinas förtryck och ockupation av tibet. För det fick han 3 års fängelse. Han blev torterad på de mest fasansfulla och vidriga sätt du kan tänka dig. Det han har sett och upplevt är verkligen "Ett helvete på jorden" som hans bok heter. Självklart så köpte jag hans bok och fick den dessutom signerad. När jag tacka för boken så kramade jag honom och han började fnittra sen kom jag på att munkar lever i celibat och han kanske aldrig kramat en tjej förrut :O Han var så söt!  jag började gråta under hans föreläsning för det är så sjukt hemskt att någon skulle kunna skada den mest fridsamma och kärleksfullaste männsika jag nånsin träffat. Men man får inte glömma att tortyren än idag fortsätter och att den måste få ett stopp så:

Free Tibet for fuck's sake!!!

Kommentarer
Postat av: Carro

shiit vad läskigt :S asså att folk kan utsätta ndra för folk, vart går gränsen ?!

2006-09-22 @ 16:05:55
URL: http://carolinee.blogg.se
Postat av: Tove

usch :/ Fan du är nog världens underbaraste människa!

2006-09-23 @ 13:18:16
URL: http://tovsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0